Update - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Mei 2014 | Portugal, Lissabon

Hoi,

De afgelopen weken heb ik het druk gehad met allerlei leuke dingen, maar nu heb ik dan toch tijd om een reisverslag te schrijven! Het weer is hier nu niet zo goed, het regent al de hele dag en het is niet zo warm. In Nederland is dat heel anders heb ik gehoord!

Sinds vorige week zit ik in een nieuwe klas op school. Omdat ik mijn toets niet gehaald had, zit ik nog steeds op hetzelfde niveau. Nu kan ik het een stuk beter volgen, de stof is in feite allemaal herhaling. Maar omdat ik er de eerste keer niet veel van begreep, is het toch niet saai. Ook is mijn nieuwe lerares een stuk rustiger, ze spreekt in een langzamer tempo waardoor ik nu bijna alles kan verstaan. Mijn vorige leraar was ook erg leuk, maar hij ging in een razend tempo door de stof heen, waardoor het moeilijk was om alles te begrijpen. Dit is dus een stuk fijner! Ook mijn klasgenoten zijn aardig.

Vorige week ben ik naar Sintra geweest met een aantal mensen uit het appartement, dat is een plaatsje vlakbij Lissabon. Het zag er erg mooi uit, maar helaas was het weer niet goed genoeg om er veel te kunnen zien. In Sintra zijn een aantal mooie kastelen, maar die lagen heel hoog en het was daar erg mistig en koud. Van de bezienswaardigheden hebben we dus niet veel gezien, maar ik ben zeker van plan dit weekend of de komende week terug te gaan. Omdat we in Sintra niet veel konden zien, zijn we naar Cascais gegaan, een plaatsje aan de kust. Dit was ook iets dat ik nog graag wilde zien. Het was hier ook erg mooi, we hebben een stuk langs de kust gelopen en uiteindelijk hebben we op het strand wat gedronken.

Afgelopen weekend ben ik naar Belém geweest, een oude wijk in Lissabon met een aantal mooie bezienswaardigheden, zoals de Torre de Belém. Deze wijk is heel anders dan de rest van Lissabon en ligt aan de rivier de Taag. Ook hebben we de beroemde Pastéis de Belém (een soort roompuddinkjes) nog gegeten!

Gisteren ben ik naar de stad geweest om een ritje te maken met de eléctrico; het oude, gele trammetje waar Lissabon bekend om staat. Bijzonder om mee te maken, zo'n tram die kraakt aan alle kanten en toch in staat is de steile straten door te rijden!

Até logo e boa noite!

Beijinhos,
Suzanne



  • 22 Mei 2014 - 08:48

    Els Clemens:

    Lieve Suus,

    leuk om weer een wat langer stukje te lezen dan die korte whatsapp-berichtjes (al vinden we die ook heel leuk hoor). Mooie foto's ook weer. We zijn erg benieuwd naar al je andere foto's, maar we hebben nog wel even geduld. Ik hoop dat je nog toekomt aan alle zaken die je nog wil zien. En zo niet, dan ga je toch gewoon nog een keer terug! Dan gaan we mee en laat je ons Lissabon zien. Veel plezier nog, leer nog maar veel Portugees en geniet er nog een paar weken van. Tot skypes!

    teu pai e mãe (of zoiets, anders verbeter je me maar!)

  • 22 Mei 2014 - 19:34

    Rob:

    Hoi Suzanne,

    Het klinkt allemaal geweldig en fijn dat het leren nu ook goed gaat :-).
    Je ziet ook nog wat van Portugal dus dat is natuurlijk extra leuk bij je studie , lekker onder de Portugese
    mensen zijn dan leer je zeker ook nog sneller, lijkt mij. Wist trouwens niet dat jij roompuddinkjes lust ;-).
    Mooie foto's, heb jij die zelf gemaakt? Suus, nog heel veel succes met je studie en ik spreek je wel weer.

    Ainda tem muita diversão, em Lisboa

    Uncle Bob



  • 23 Mei 2014 - 23:08

    Michael:

    Hee zusje! Ik ben er ook eindelijk van op de hoogte dat je hier een blog schrijft.. Heel leuk om er wat meer over te lezen! Geniet nog even van je tijd daar en probeer vooral alle leuke dingen te bekijken! Maar wat mama ook al zei, mocht je ergens niet aan toe komen: ik ga graag nog een keer met je mee om de stad te bekijken!

    Geniet ervan, veel succes met studeren en tot snel! X

  • 25 Mei 2014 - 22:18

    Ruud:

    Lieve Suzanne,

    jammer van dat mindere weer, maar dat duurt vast niet lang in Portugal.
    Fijn dat het op school beter gaat, dan heb je het direct beter naar je zin. Leuk om te lezen dat je geen tijd voor ons hebt omdat je het te druk hebt met allerlei leuke dingen……maar wij zijn geduldig.
    Ik ben zeer geïnteresseerd in het recept van de Pasteis de Belem, want ik ben gek op roompuddinkjes. Recept mag desnoods in het Portugees, ik vind wel iemand in de familie die het kan vertalen.
    Ga door met genieten, probeer nog veel moois te zien en hou je taai,

    liefs,
    Ruud en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Welkom op mijn profiel! Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis naar Portugal.

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 1837

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 07 Juni 2014

Taalreis Lissabon

Landen bezocht: