Update 2e en 3e week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu Update 2e en 3e week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu

Update 2e en 3e week in Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Mei 2014 | Portugal, Lissabon

Boa tarde!

Tijd voor mijn tweede reisverslag! Na 3 weken voel ik me al een stuk meer thuis in Lissabon. Afgelopen weekend zijn er twee mensen met wie ik veel optrok, naar huis gegaan. Dat is wel jammer, maar daarvoor in de plaats zijn er veel anderen gekomen. De school is niet groot en is nu zo ongeveer vol. In het appartement zijn we nu met zeven personen, alle kamers zijn bezet. Komend weekend komen er nog 2 mensen bij (in 2 kamers staan meerdere bedden). Gezellig, maar niet zo praktisch met 2 badkamers en iedereen die ´s ochtends om 9 uur op school moet zijn, haha.

Vandaag hadden we een toets op school. Deze was om te bepalen of ik al naar een hoger niveau zou kunnen. Ik heb de toets niet gehaald, ik had 54% goed, terwijl je 75% goed moest hebben om de toets te halen. Niet zo´n beste score dus, maar dat vind ik niet zo erg. Het niveau waar ik nu op zit, vind ik goed genoeg. Ik versta al meer van wat er gezegd wordt en kan ook de opdrachten makkelijker maken. Deze week moest ik zelfs een brief schrijven waar maar een paar fouten in zaten, dus er is wel vooruitgang!

Het weer is een stuk beter geworden in Portugal, dus ik ben inmiddels al twee keer naar het strand geweest. De eerste keer was niet gepland: vorige week donderdag (1 mei) waren we vrij van school en had ik gepland om met twee mensen van school naar Belem te gaan (dat is een wijk in Portugal die heel bijzonder schijnt te zijn). Maar toen we bij de bushalte stonden, kwam onze Portugese leraar langs rijden in zijn auto en vroeg of wij mee wilden naar het strand. Dus nu ben ik nog steeds niet in Belem geweest, haha. Maar het was wel heel leuk op het strand, zeker omdat het een strand was voor locals, normaal zou ik daar niet zo snel zijn geweest.

Ook ben ik afgelopen week met een paar vrienden uit het appartement naar het Castelo de São Jorge geweest, een uitkijkpunt bovenop de heuvels. Het was een hele klim, maar ik ben toch blij dat ik het gedaan heb!

Até logo (tot later)!

Beijinhos,
Suzanne

  • 08 Mei 2014 - 16:20

    Els:

    Leuk om te lezen Suus, toch net weer wat andere informatie dan per whatsapp of skype! De foto's kunnen we op mijn telefoon niet goed zien, die gaan we vanavond op de pc bekijken. Je gaat nu vast snel vooruit met de taal, het begin is altijd het lastigst. Veel plezier nog met je medecursisten en huisgenoten, en zorg dat je nog een keer in Belem komt! Kus van papa en mij.

  • 08 Mei 2014 - 18:42

    Anke Clemens:

    Hoi suus ,

    Blij om weer even wat van je te horen .
    Als ik het zo lees heb je het prima naar je zin ,geweldig!!!
    Ik zou zo zeggen ga zo door en ik blijf je volgen , heerlijk .
    Tot snel weer ,

    Groetjes Anke XX

  • 08 Mei 2014 - 23:08

    Ruud:

    Hi Suzanne,

    Dat klinkt goed, een taal leren en tussendoor lekker naar het strand, met mooi weer in een fijne omgeving. Beetje jaloers, maar ja, hadden we maar net zo stoer moeten zijn als jij.
    Nu je al brieven kunt schrijven in het Portugees wil ik me aanmelden als ontvanger, maar alleen als jij hem komt voorlezen als je weer terug bent (zoals je weet is mijn Portugees nog niet zo goed).
    Ga lekker door met genieten en maak er een fijne tijd van,
    Liefs, Ruud

  • 08 Mei 2014 - 23:13

    Rob:

    Hey Suus,

    Goed om te horen dat je steeds meer thuis gaat voelen :-). Nog even en je wilt niet meer weg ;-).
    Het weer hier is momenteel herfstachtig, veel regen en wind dus voor het weer kan je beter daar blijven.
    Je zal wel een aardig woordje Portugees spreken, denk ik of vergis ik me?
    Nog heel veel plezier en tot de volgende keer.

    Groetjes,
    Uncle Bob

  • 11 Mei 2014 - 12:05

    Marie-José:

    Goede berichten, Suus en mooie foto's. Lekker op je huidige niveau blijven zitten, want anders moet je teveel op je tenen gaan lopen en je moet ook zeker blijven genieten van al je na-schoolse activiteiten! Fijn dat het weer opgeknapt is, stuur je een beetje zon :) Geniet van alles en tot een volgende keer!
    Liefs,
    MJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Welkom op mijn profiel! Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis naar Portugal.

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 1842

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 07 Juni 2014

Taalreis Lissabon

Landen bezocht: