Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu Eerste week in Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Suzanne Clemens - WaarBenJij.nu

Eerste week in Lissabon

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 April 2014 | Portugal, Lissabon

Boa tarde!

De eerste lesweek op het Centro de Linguas zit erop. Ik ben deze week met gemixte gevoelens doorgekomen, maar over het algemeen is het gevoel goed!
Toen ik afgelopen zondag op het vliegveld in Lissabon aankwam werd ik, samen met een Nederlandse jongen die ik toevallig op Schiphol al was tegen gekomen, naar mijn appartement gebracht. Het appartement is groot: er zijn 8 kamers, een keuken, kleine woonkamer, 2 badkamers en een balkon. Het is wel erg oud, met als gevolg dat de sloten niet goed werken en je soms wel een half uur voor de deur staat te proberen voor je naar binnen kan. Op dit moment zijn er 6 anderen in het appartement: een Frans meisje, een Spaans meisje, drie Italianen en een Nederlander. Drie van hen gaan dit weekend weer naar huis, maar waarschijnlijk komen daar ook weer anderen voor in de plaats.

De eerste lesweek op school was leuk. Maandag had ik een test om mijn niveau te bepalen. Ik ben in een klasje gekomen met 3 anderen, we hebben allemaal al wat voorkennis. De docent spreekt Portugees, alleen als je aangeeft dat je het niet begrijpt, zegt hij het in het Engels. Het is soms dus wel lastig om alles goed te verstaan. De school organiseert ook activiteiten, zo ben ik woensdag naar het Museu Arte Antiga geweest en gisteren naar het Pálacio Nácional de Ajudas (een oud koninklijk paleis). Achteraf ben ik met mensen die ook mee waren wat gaan eten, wat heel gezellig was!

Adeus!
Suzanne

  • 25 April 2014 - 14:40

    Rob:

    Hoi Suus,

    Fijn dat je het naar je zin hebt :-). Lukt het een beetje met de Portugese taal?
    Ook leuk dat je buitenschoolse activiteiten hebt zo leer je Portugal ook goed kennen.
    Nog heel veel plezier.

    Rob

  • 26 April 2014 - 18:18

    Ruud:

    Hi Suzanne,

    mooi dat je zo goed door de eerste week bent gekomen, alle begin is immers moeilijk. Iedere keer als er nieuwe cursisten komen hoor jij bij de meer ervaren studenten!
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt, dat is toch belangrijk als je zeven weken ergens bent.
    Wij hopen dat je naast Portugees leren ook de tijd hebt om iets (of veel) van Portugal te zien, je bent er nou toch.

    We horen graag meer van je,

    groet,
    Ruud en Wilma

  • 27 April 2014 - 08:55

    Anke :

    Hallo suus,

    Fijn om even wat van je te horen /lezen en helemaal leuk te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Je zult zien dat het allemaal met de week makkelijker gaat. En ook steeds makkelijker je huis binnen kan komen ,hihihi
    Geniet ervan en we horen weer snel van je ,

    Doei doei Anke XX

  • 27 April 2014 - 15:37

    Marie-José:

    Hoi Suus

    Leuk je berichtje te lezen en wat heb je de 1e week al veel gedaan!
    Goed te lezen dat je het naar je zin hebt en na de 1e gewenningen wordt het alleen maar makkelijker en leuker. En wat fijn, zo'n klein klasje. Je hebt bijna privé les. Geniet ervan!

    Beijo MJ

  • 28 April 2014 - 12:41

    Ferry Clemens:

    He Suus,

    Leuk om de eerste indrukken van jou te mogen ontvangen .
    Het klinkt allemaal positief en leuk .
    Neem aan nu de eerste week ruim voorbij is dat het wenstadium is gepasseerd.
    Hoe gaat het met het oppikken van de taal ??
    Valt je het mee of tegen ?
    Heb je al lekker kunnen genieten van een lekker visje icm een witte wijn .
    Kan mij herinneren van mijn Portugese reizen dat ik mij geregeld gelaafd heb aan de lekkernijen die Portugal te bieden heeft .

    Nou Suus , geniet van alles en we blijven je volgen .

    Liefs van jouw ome Ferry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Welkom op mijn profiel! Hier zal ik jullie op de hoogte houden van mijn reis naar Portugal.

Actief sinds 19 April 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 1841

Voorgaande reizen:

20 April 2014 - 07 Juni 2014

Taalreis Lissabon

Landen bezocht: